ידע ומיומנויות הבוגר
שיעור מדדי הידע והמיומנויות שבהם עלה הציון הממוצע של תלמידי ישראל לעומת השנה הקודמת.
המדידה מבוססת על מרכיבי מסמך "דמות הבוגר" (תפיסת הלמידה המתחדשת), אשר הגדיר את הידע, המיומנויות והערכים המצופים מבוגרי מערכת החינוך. בתשפ"ג (2022/2023) קיימה ראמ"ה מבחנים בשפת אם לתלמידי ד' וסקרים בית-ספריים לתלמידי ה'-י'א, אשר את תוצאותיהם ניתן היה להשוות לנתוני תשפ"ב (2021/2022). מהנתונים עולה שהישגי תלמידי ד' בשפת אם עלו באופן מובהק ביחס לשנה הקודמת, בעוד לא נרשם שינוי של ממש במדדי המיומנויות שנבדקו (יכולת עבודה דיגיטלית, התנהלות חברתית והכוונה עצמית).
אין נתון להשוואה
ירידה בהשוואה לעבר
שיפור ביחס לעבר
אין שינוי ביחס לעבר
חשוב לדעת
לצורך החישוב, אספנו מידע על כלל התחומים שנמדדו בשכבות הגיל השונות. משקל מדדי הידע עמד על 50% ומשקל מדדי המיומנויות עמד על 50%. בתוכם, ניתן משקל שווה לכל מדד, כך שאם נבדקו ב-2023 ארבעה מדדי מיומנות, יקבל כל אחד מהם משקל של 12.5%. ככל שתחום מסוים נבדק בקרב מספר שכבות גיל או קבוצות אוכלוסיה, באופן שלא מאפשר להשוות ביניהם, ניתן לכל נתון משקל יחסי בהתאם לגודל הקבוצה שנבחנה לצורך חישוב הנורמות, כך שדוברי הערבית או תלמידי היסודי יקבלו משקל יחסי לחלקם בקרב כלל התלמידים. לאחר הגדרת המשקולות, סכמנו את סך התחומים שבהם העלייה של נתוני 2023 ביחס ל-2022 הייתה גדולה מ-10% סטיית התקן של ההתפלגות.
מה מצאנו?
להורדת אקסל התוצאות המלא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח.