מדד 1

ידע ומיומנויות הבוגר

שיעור מדדי הידע והמיומנויות שבהם עלה הציון הממוצע של תלמידי ישראל לעומת השנה הקודמת.

התוצאה

50%

המדידה מבוססת על מרכיבי מסמך "דמות הבוגר" (תפיסת הלמידה המתחדשת), אשר הגדיר את הידע, המיומנויות והערכים המצופים מבוגרי מערכת החינוך. בתשפ"ג (2022/2023) קיימה ראמ"ה מבחנים בשפת אם לתלמידי ד' וסקרים בית-ספריים לתלמידי ה'-י'א, אשר את תוצאותיהם ניתן היה להשוות לנתוני תשפ"ב (2021/2022). מהנתונים עולה שהישגי תלמידי ד' בשפת אם עלו באופן מובהק ביחס לשנה הקודמת, בעוד לא נרשם שינוי של ממש במדדי המיומנויות שנבדקו (יכולת עבודה דיגיטלית, התנהלות חברתית והכוונה עצמית).

אין נתון להשוואה

אין נתונים

ירידה בהשוואה לעבר

ירידה

שיפור ביחס לעבר

עלייה

עלייה בהשוואה לעבר

עלייה

ירידה בהשוואה לעבר

ירידה

אין שינוי ביחס לעבר

ללא שינוי

חשוב לדעת

בולטים לטובה
דוברי עברית
בולטים לרעה
דוברי ערבית
איך בדקנו?

לצורך החישוב, אספנו מידע על כלל התחומים שנמדדו בשכבות הגיל השונות. משקל מדדי הידע עמד על 50% ומשקל מדדי המיומנויות עמד על 50%. בתוכם, ניתן משקל שווה לכל מדד, כך שאם נבדקו ב-2023 ארבעה מדדי מיומנות, יקבל כל אחד מהם משקל של 12.5%. ככל שתחום מסוים נבדק בקרב מספר שכבות גיל או קבוצות אוכלוסיה, באופן שלא מאפשר להשוות ביניהם, ניתן לכל נתון משקל יחסי בהתאם לגודל הקבוצה שנבחנה לצורך חישוב הנורמות, כך שדוברי הערבית או תלמידי היסודי יקבלו משקל יחסי לחלקם בקרב כלל התלמידים. לאחר הגדרת המשקולות, סכמנו את סך התחומים שבהם העלייה של נתוני 2023 ביחס ל-2022 הייתה גדולה מ-10% סטיית התקן של ההתפלגות.

לפי פילוחים

על פי תחומים

מיומנויות מתוך מסמך "דמות הבוגר" שנבדקו בסקרים הבית-ספריים:
קשרים חברתיים בין התלמידים
81%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
הכוונה עצמית
51%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
יכולת עבודה דיגיטלית
73%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מיקום

Description text will be placed here

על פי מבחנים

תחומי הידע מתוך מסמך "דמות הבוגר" שנבדקו במבחנים הבית-ספריים:

שפת-אם עברית, כיתה ד'

316
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

שפת-אם ערבית, כיתה ד'

334
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PIRLS: אוריינות קריאה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: מתמטיקה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: מדעים

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: אוריינות קריאה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגדר

מתוך התחומים שנבדקו, מה שיעור התחומים בהם כל מגדר השתפר ביחס לעצמו?

בנות

50%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

בנים

50%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי שלב חינוך

מתוך התחומים שנבדקו, מה שיעור התחומים בהם כל שלב חינוך השתפר ביחס לעצמו?

יסודי

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חטיבות ביניים

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חטיבה עליונה

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי רקע חברתי-כלכלי

מתוך התחומים שנבדקו, מה שיעור התחומים בהם כל רקע חברתי-כלכלי השתפר ביחס לעצמו?

רקע חברתי-כלכלי נמוך

50%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

רקע חברתי-כלכלי בינוני

50%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

רקע חברתי-כלכלי גבוה

50%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגזר שפה

מתוך התחומים שנבדקו, מה שיעור התחומים בהם כל מגזר שפה השתפר ביחס לעצמו?

עברית

50%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

ערבית

67%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגזר חינוך

מתוך התחומים שנבדקו, מה שיעור התחומים בהם כל מגזר חינוך השתפר ביחס לעצמו?

ממלכתי

50%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חמ"ד

50%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חרדי

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חרדי (בנות בלבד)

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

דוברי ערבית

67%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי בתי ספר

עלו

45%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

אין שינוי

60%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

ירדו

70%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

מה מצאנו? 

אוריינות שפה בקרב תלמידי כיתות ד‘ וח‘: תמונת מצב - תשפ"ג
למחקר המלא
נתונים ארציים בשפת-אם עברית וערבית לכיתות ד - תשפ"ב
למחקר המלא

מה כדאי להכיר?

תוצאות בתי הספר בהערכה חיצונית - תשפ"ג
לקריאה
ספר תוכניות העבודה הממשלתיות לשנת 2024
לקריאה
תפיסת הלמידה המתחדשת
לקריאה

להורדת אקסל התוצאות המלא

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח.