מדד 3
התמדת המורים
שיעור מורים חדשים המתמידים במערכת החינוך וממשיכים לשנה שלישית.
73%
המדידה מבוססת על נתוני משרד החינוך, שניתחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהנתונים עולה שמתוך כלל המורים שנקלטו בתשפ"ג (2022/2023), 73% נשארו במערכת החינוך בתשפ"ה (2024/2025). נתון זה ממשיך מגמת עליה שהחלה בתשפ"ב (2021/2022), לאחר שבתשפ"א (2020/2021) רק 66% מהמורים המשיכו ללמד שלוש שנים אחרי שנקלטו במערכת. לאורך העשור האחרון שיעור המתמידים במערכת עמד על כ-70% בממוצע. שינוי של 3% ומעלה מוגדר לצורך מדד זה כשינוי (עלייה או ירידה).
אין נתון להשוואה

ירידה בהשוואה לעבר

שיפור ביחס לעבר

עלייה בהשוואה לעבר

ירידה בהשוואה לעבר

אין שינוי ביחס לעבר
חשוב לדעת
בולטים לטובה
דוברי עברית
בולטים לרעה
דוברי ערבית
איך בדקנו?
המדד מבוסס על ניתוחי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שביצע מנהל תחום חינוך גבוה וכוח אדם בהוראה, ד"ר דוד מעגן. הנתון משקף את שיעור המורים שנקלטו למערכת בתשפ"ג (2022/2023), והמשיכו לעבוד בה בתחילת שנת תשפ"ה (2024/2025).
לפי פילוחים
על פי תחומים
על פי מיקום
על פי מבחנים
על פי מגדר
שיעור המורים שהתמידו לפי מגדר:
על פי שלב חינוך
שיעור המורים שהתמידו לפי שלב החינוך בו הם מלמדים:
על פי רקע חברתי-כלכלי
על פי מגזר שפה
שיעור המורים שהתמידו לפי מגזר השפה של בית הספר בו הם מלמדים.
על פי מגזר חינוך
שיעור המורים שהתמידו לפי מגזר החינוך של בית הספר בו הם מלמדים:
על פי בתי ספר
מה מצאנו?
טרם חיברנו מחקרים ופרסומים רלוונטיים למדד התוצאה.
מה כדאי להכיר?
ספר תוכניות העבודה הממשלתיות לשנת 2025
לקריאה