למידה רלוונטית
שיעור התלמידים המדווחים על דרכי הוראה ולמידה רלוונטיות במערכת החינוך.
המדידה מבוססת על סקר התלמידים השנתי של ראמ"ה, בו השתתפו 230,751 תלמידים בשנת תשפ"ג (2022/2023). הסקר כלל חמישה היגדים לבחינת דרכי ההוראה והלמידה בבתי הספר, ביניהם "המורים מעודדים אותנו להביע את דעתנו גם אם היא שונה ממה שאחרים חושבים", "התלמידים פעילים במהלך הלמידה" ו"האופן שבו המורים מלמדים מעורר בי רצון להקשיב וללמוד". הנתון הארצי מבוסס על ממוצע ההסכמה של כלל התלמידים לחמשת ההיגדים. בשנת תשפ"ב (2021/2022) עמד הממוצע על 61% (פער נמוך מהנדרש לצורך הגדרת שינוי מובהק בנתון).
אין נתון להשוואה
ירידה בהשוואה לעבר
שיפור ביחס לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
אין שינוי ביחס לעבר
חשוב לדעת
הנתון נקבע על פי סקר התלמידים שנערך בשנת תשפ"ג. בסקר נשאלו התלמידים שאלות על חוויית הלמידה שלהם, כאשר ממוצע שיעורי ההסכמה של התלמידים לשאלות השונות הוא הנתון הסופי. בהתחשב בטעות הדגימה, שינוי הוגדר כפער של 3% ומעלה ביחס לנתוני שנת תשפ"ב.