מדד 3

התמדת המורים

שיעור מורים חדשים המתמידים במערכת החינוך וממשיכים לשנה שלישית.

התוצאה

73%

המדידה מבוססת על נתוני משרד החינוך, שניתחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהנתונים עולה שמתוך כלל המורים שנקלטו בתשפ"ג (2022/2023), 73% נשארו במערכת החינוך בתשפ"ה (2024/2025). נתון זה ממשיך מגמת עליה שהחלה בתשפ"ב (2021/2022), לאחר שבתשפ"א (2020/2021) רק 66% מהמורים המשיכו ללמד שלוש שנים אחרי שנקלטו במערכת. לאורך העשור האחרון שיעור המתמידים במערכת עמד על כ-70% בממוצע. שינוי של 3% ומעלה מוגדר לצורך מדד זה כשינוי (עלייה או ירידה).

אין נתון להשוואה

אין נתונים

ירידה בהשוואה לעבר

ירידה

שיפור ביחס לעבר

עלייה

עלייה בהשוואה לעבר

עלייה

ירידה בהשוואה לעבר

ירידה

אין שינוי ביחס לעבר

ללא שינוי

חשוב לדעת

בולטים לטובה
דוברי עברית
בולטים לרעה
דוברי ערבית
איך בדקנו?

המדד מבוסס על ניתוחי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שביצע מנהל תחום חינוך גבוה וכוח אדם בהוראה, ד"ר דוד מעגן. הנתון משקף את שיעור המורים שנקלטו למערכת בתשפ"ג (2022/2023), והמשיכו לעבוד בה בתחילת שנת תשפ"ה (2024/2025).

לפי פילוחים

על פי תחומים

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מיקום

על פי מבחנים

שפת-אם עברית, כיתה ד'

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

שפת-אם ערבית, כיתה ד'

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PIRLS: אוריינות קריאה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: מדעים

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: מתמטיקה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: אוריינות קריאה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

TIMSS: מתמטיקה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

TIMSS: מדעים

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגדר

שיעור המורים שהתמידו לפי מגדר:

בנות

74%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

בנים

68%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי שלב חינוך

שיעור המורים שהתמידו לפי שלב החינוך בו הם מלמדים:

יסודי

74%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חטיבת ביניים

72%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חטיבה עליונה

73%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי רקע חברתי-כלכלי

רקע חברתי-כלכלי נמוך

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

רקע חברתי-כלכלי בינוני

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

רקע חברתי-כלכלי גבוה

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגזר שפה

שיעור המורים שהתמידו לפי מגזר השפה של בית הספר בו הם מלמדים.

עברית

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

ערבית

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגזר חינוך

שיעור המורים שהתמידו לפי מגזר החינוך של בית הספר בו הם מלמדים:

ממלכתי

73%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חמ"ד

71%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חרדי

77%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חרדי (בנות בלבד)

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

דוברי ערבית

69%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי בתי ספר

עלו

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

אין שינוי

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

ירדו

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

מה מצאנו? 

טרם חיברנו מחקרים ופרסומים רלוונטיים למדד התוצאה.

מה כדאי להכיר?

ספר תוכניות העבודה הממשלתיות לשנת 2025
לקריאה

להורדת אקסל התוצאות המלא

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח.