מדד 3

למידה רלוונטית

שיעור התלמידים המדווחים על דרכי הוראה ולמידה רלוונטיות במערכת החינוך.

התוצאה

62%

המדידה מבוססת על סקר התלמידים השנתי של ראמ"ה, בו השתתפו 230,751 תלמידים בשנת תשפ"ג (2022/2023). הסקר כלל חמישה היגדים לבחינת דרכי ההוראה והלמידה בבתי הספר, ביניהם "המורים מעודדים אותנו להביע את דעתנו גם אם היא שונה ממה שאחרים חושבים", "התלמידים פעילים במהלך הלמידה" ו"האופן שבו המורים מלמדים מעורר בי רצון להקשיב וללמוד". הנתון הארצי מבוסס על ממוצע ההסכמה של כלל התלמידים לחמשת ההיגדים. בשנת תשפ"ב (2021/2022) עמד הממוצע על 61% (פער נמוך מהנדרש לצורך הגדרת שינוי מובהק בנתון).

אין נתון להשוואה

אין נתונים

ירידה בהשוואה לעבר

ירידה

שיפור ביחס לעבר

עלייה

עלייה בהשוואה לעבר

עלייה

ירידה בהשוואה לעבר

ירידה

אין שינוי ביחס לעבר

ללא שינוי

חשוב לדעת

בולטים לטובה
בדואי בדרום
רקע חברתי-כלכלי נמוך
תלמידי יסודי
בולטים לרעה
רקע חברתי-כלכלי גבוה
ממלכתי
תלמידי חטיבת ביניים
איך בדקנו?

הנתון נקבע על פי סקר התלמידים שנערך בשנת תשפ"ג. בסקר נשאלו התלמידים שאלות על חוויית הלמידה שלהם, כאשר ממוצע שיעורי ההסכמה של התלמידים לשאלות השונות הוא הנתון הסופי. בהתחשב בטעות הדגימה, שינוי הוגדר כפער של 3% ומעלה ביחס לנתוני שנת תשפ"ב.

לפי פילוחים

על פי תחומים

שיעור ההסכמה עם ההיגדים בסקר התלמידים העוסקים בהוראה רלוונטית:
המורים מלמדים באופן שעוזר לי להבין את החומר
63%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
המורים מעודדים אותנו להביע את דעתנו גם אם היא שונה ממה שאחרים חושבים או ממה שלמדנו
67%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
התלמידים פעילים במהלך הלמידה. לדוגמה: שואלים שאלות בשיעורים, מציגים עבודות לפני הכיתה, מביעים את דעותיהם או מעלים רעיונות
72%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
האופן שבו המורים מלמדים מעורר בי רצון להקשיב וללמוד
48%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים
61%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מיקום

על פי מבחנים

שפת-אם עברית, כיתה ד'

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

שפת-אם ערבית, כיתה ד'

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PIRLS: אוריינות קריאה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: מדעים

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: מתמטיקה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: אוריינות קריאה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

TIMSS: מתמטיקה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

TIMSS: מדעים

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגדר

שיעור הדיווח על דרכי הוראה ולמידה רלוונטיות לפי מגדר:

בנות

62%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

בנים

63%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי שלב חינוך

שיעור ההסכמה על דרכי הוראה ולמידה רלוונטיות לפי שלבי חינוך ( ה'-ו'; ח'-ט'; י'-י"א):

יסודי

75%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חטיבת ביניים

56%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חטיבה עליונה

57%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי רקע חברתי-כלכלי

שיעור ההסכמה על דרכי הוראה ולמידה רלוונטיות לפי רקע כלכלי-חברתי:

רקע חברתי-כלכלי נמוך

75%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

רקע חברתי-כלכלי בינוני

61%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

רקע חברתי-כלכלי גבוה

54%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגזר שפה

שיעור ההסכמה על דרכי הוראה ולמידה רלוונטיות לפי מגזר שפה:

עברית

56%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

ערבית

81%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגזר חינוך

שיעור ההסכמה על דרכי הוראה ולמידה רלוונטיות לפי מגזר חינוך:

ממלכתי

55%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חמ"ד

60%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חרדי

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חרדי (בנות בלבד)

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

דוברי ערבית

81%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי בתי ספר

עלו

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

אין שינוי

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

ירדו

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

מה מצאנו? 

נתוני הסקר הבית ספרי - דוח ארצי לשנה"ל תשפ"ג
למחקר המלא

מה כדאי להכיר?

תוצאות בתי הספר בהערכה חיצונית - תשפ"ג
לקריאה
ספר תוכניות העבודה הממשלתיות לשנת 2024
לקריאה

להורדת אקסל התוצאות המלא

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח.