מדד 4

שלומות המורים

שיעור המורים המשקפים שְׁלוֹמוּת בעבודתם בבית הספר

התוצאה

69%

המדידה מבוססת על סקר המורים השנתי של ראמ"ה, בו השתתפו 6,020 מורים בשנת תשפ"ד (2023/2024). בשל המלחמה, הסקר היה מדגמי בלבד, לעומת סקר תשפ"ג (2022/2023) שנערך בקרב כשליש מבתי הספר, והשתתפו בו 31,987 מורים. הנתון הארצי חושב על בסיס ממוצע ההסכמה ל-14 היגדים לבחינת שלומות (Well-Being) המורים שנשאלו בתשפ"ד, ביניהם: אני שבע רצון מעבודתי כמורה (90%), אני חש שמוטל עלי עומס עבודה כבד מדי (44%), המורים בבית הספר משתפים זה את זה בלבטים ובקשיים שעולים בעבודתם (83%), אני חש מאוים מצד הורים, כלומר חושש מפגיעה פיזית, פגיעה ברשתות החברתיות, פגיעה ברכוש, תלונות שווא וכו' (5%).

אין נתון להשוואה

אין נתונים

ירידה בהשוואה לעבר

ירידה

שיפור ביחס לעבר

עלייה

עלייה בהשוואה לעבר

עלייה

ירידה בהשוואה לעבר

ירידה

אין שינוי ביחס לעבר

ללא שינוי

חשוב לדעת

בולטים לטובה
בנים
בולטים לרעה
בנות
איך בדקנו?

הנתונים מבוססים על סקר המורים השנתי של ראמ"ה. על מנת לשפר את איכות הסקר, נעשו שינויים בשאלות הבודקות את התחום בין תשפ"ג לתשפ"ד. מדד התוצאה עצמו מבוסס על ממוצע ההיגדים שנבדקו בתשפ"ד (69%). הנתון על היקף השינוי בין תשפ"ד לבין תשפ"ג חושב על בסיס ההיגדים המשותפים לשתי השנים. בשנת תשפ"ג (2022/2023) ממוצע ההיגדים המשותפים עמד על 66% ובתשפ"ד (2023/2024) - 69%, מכאן ששיעור המורים המשקפים שביעות רצון מעבודתם כמורים עלתה. שינוי של 3% או יותר הוגדר כאן כשינוי.

לפי פילוחים

על פי תחומים

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מיקום

על פי מבחנים

שפת-אם עברית, כיתה ד'

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

שפת-אם ערבית, כיתה ד'

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PIRLS: אוריינות קריאה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: מדעים

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: מתמטיקה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: אוריינות קריאה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

TIMSS: מתמטיקה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

TIMSS: מדעים

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגדר

בנות

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

בנים

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי שלב חינוך

יסודי

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חטיבת ביניים

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חטיבה עליונה

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי רקע חברתי-כלכלי

רקע חברתי-כלכלי נמוך

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

רקע חברתי-כלכלי בינוני

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

רקע חברתי-כלכלי גבוה

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגזר שפה

עברית

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

ערבית

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגזר חינוך

ממלכתי

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חמ"ד

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חרדי

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חרדי (בנות בלבד)

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

דוברי ערבית

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי בתי ספר

עלו

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

אין שינוי

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

ירדו

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

מה מצאנו? 

נתוני הסקר הבית ספרי - דוח ארצי לשנה"ל תשפ"ג
למחקר המלא

מה כדאי להכיר?

תוצאות בתי הספר בהערכה חיצונית - תשפ"ג
לקריאה
ספר תוכניות העבודה הממשלתיות לשנת 2025
לקריאה

להורדת אקסל התוצאות המלא

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח.