שוויון הזדמנויות
שיעור התלמידים הנמצאים ברמות הביצוע הנמוכות במבחני השפה.
המדידה מבוססת על המבחנים הארציים שקיימה ראמ"ה בשפת אם לתלמידי כיתות ד' בשנת תשפ"ג (2023/2024), אותם ניתן היה להשוות למבחני השפה בתשפ"ב (2022/2023). מהנתונים עולה שבקרב דוברי העברית, 15% מהתלמידים סווגו בתשפ"ג לרמת הביצוע הנמוכה (לעומת 26% בשנת תשפ"ב), בעוד בקרב דוברי הערבית 64% מהתלמידים סווגו בתשפ"ג לשתי הרמות הנמוכות (לעומת 82% בשנת תשפ"ב). לצורך חישוב הנתון הארצי, שקללנו את חלקן של שתי הקבוצות בקבוצת הנבחנים (76% דוברי עברית ו-24% דוברי ערבית).
אין נתון להשוואה
ירידה בהשוואה לעבר
שיפור ביחס לעבר
אין שינוי ביחס לעבר
חשוב לדעת
במבחני כיתות ד', לא ניתן להשוות בין רמות הבקיאות הנמוכות של תלמידים דוברי עברית לבין רמות הבקיאות הנמוכות של תלמידים דוברי ערבית. מדובר בתוכניות לימודים שונות עם דרישות לימודיות שונות, במבחנים שונים וברמות ביצוע שונות. יחד עם זאת, על מנת לאפשר מעקב אחר שיעור התלמידים הזקוקים להתערבות דחופה ומשמעותית בשפת אם, חישבנו את אחוז תלמידי כיתה ד' הנמצאים ברמות הביצוע הנמוכות (מקרב דוברי העברית - ברמת הביצוע הנמוכה ביותר, ומקרב דוברי הערבית - בשתי רמות הביצוע הנמוכות ביותר).
מה מצאנו?
מה כדאי להכיר?
להורדת אקסל התוצאות המלא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח.