למידה רלוונטית
שיעור התלמידים המדווחים על דרכי הוראה ולמידה רלוונטיות במערכת החינוך.
המדידה מבוססת על סקר תלמידים מדגמי של ראמ"ה, בו השתתפו 27,925 תלמידי ה'-יא' בשנת תשפ"ד (2023/2024). בשל המלחמה, הסקר התקיים במתכונת מדגמית, בשונה מהסקר בשנת תשפ"ג (2022/2023), בו השתתפו 230,751 תלמידים. הנתון הארצי מבוסס על ממוצע ההסכמה של כלל התלמידים לארבעה היגדים: "המורים מעודדים אותנו להביע את דעתנו גם אם היא שונה ממה שאחרים חושבים או ממה שלמדנו" (65%); "התלמידים פעילים במהלך הלמידה. לדוגמה: שואלים שאלות בשיעורים, מציגים עבודות לפני הכיתה, מביעים את דעותיהם או מעלים רעיונות" (70%); "מה שאני לומד בבית הספר עוזר לי בחיים, ולא רק בלימודים" (44%); ו-"המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים" (63%).
אין נתון להשוואה

ירידה בהשוואה לעבר

שיפור ביחס לעבר

עלייה בהשוואה לעבר

ירידה בהשוואה לעבר

אין שינוי ביחס לעבר
חשוב לדעת
הנתון נקבע על פי סקר התלמידים שנערך בשנת תשפ"ד, ובו נשאלו התלמידים שאלות על חווית הלמידה שלהם. הנתון הסופי הוא ממוצע שיעורי ההסכמה של התלמידים לשאלות השונות. כחלק מהמאמץ לשפר את איכות הסקר, נעשו שינויים בשאלות הבודקות את התחום בין תשפ"ג לבין תשפ"ד. לכן, בעוד המדד בתשפ"ד חושב על סמך כלל ההיגדים שנשאלו בשנה זו (אשר הממוצע שלהם עמד על 62%), מגמת השינוי בתשפ"ד ביחס לתשפ"ג חושבה בהתבסס על ההיגדים המשותפים בין השנים בלבד ("המורים מעודדים אותנו להביע את דעתנו גם אם היא שונה ממה שאחרים חושבים או ממה שלמדנו"; "התלמידים פעילים במהלך הלמידה. לדוגמה: שואלים שאלות, מציגים עבודה לפני הכיתה, מביעים את דעותיהם או מעלים רעיונות"; "המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים, למשל למקצועות אחרים, לאירועים בחדשות, לחיי היום-יום וכו'"). בכל הקשור לחישוב המגמה, בשנת תשפ"ג ממוצע ההיגדים המשותפים עמד על 67% ובתשפ"ד על 66%. פער זה נמוך מהנדרש לצורך הגדרת שינוי מובהק בנתון.