אלימות ומוגנות
שיעור התלמידים המדווחים שהיו מעורבים באירוע אלימות פיזי או מילולי שפגע בהם.
המדידה מבוססת על סקר תלמידים מדגמי של ראמ"ה, בו השתתפו 27,925 תלמידי ה'-יא' בשנת תשפ"ד (2023/2024). בשל המלחמה, הסקר התקיים במתכונת מדגמית. הנתון המוצג כאן מבוסס על שלושה היגדים שנכללו בסקר, המתייחסים כל אחד לסוג אחר של אלימות: "במהלך השנה מישהו מהתלמידים פגע בי באופן פיזי (נתן לי מכות, סטירות, בעיטות וכד')" (8%); "במהלך השנה מישהו מהתלמידים פגע בי ברשתות החברתיות (וואטסאפ, טיקטוק וכד')" (6%); "במהלך השנה מישהו מהתלמידים פגע בי באופן מילולי (קילל אותי, העליב אותי, הפיץ עליי שמועות וכד')" (15%). בנוגע לכל היגד התבקשו התלמידים לבחור אחת מתוך חמש אפשרויות תשלובה על סולם בין "כלל לא" (1) ועד "לעיתים קרובות מאוד" (5). שיעורי ההסכמה המוצגים הם של תלמידים שבחרו בתשובות "לעיתים קרובות" או "לעיתים קרובות מאוד" באחד או יותר מההיגדים. מאחר ושיטת החישוב וההיגדים היו שונים מהותית מהסקר בתשפ"ג (2022/2023), לא ניתן היה לקבוע מגמה.
אין נתון להשוואה

ירידה בהשוואה לעבר

שיפור ביחס לעבר

עלייה בהשוואה לעבר

ירידה בהשוואה לעבר

אין שינוי ביחס לעבר
חשוב לדעת
מבוסס על סקר התלמידים השנתי שנערך בשנת תשפ"ד. לצורכי הדיווח על הממצאים, סווגו המשיבים שציינו את אחד משני הערכים הגבוהים ביותר בסולם כמדווחים על מעורבות באירוע אלימות שפגע בהם. המדד חושב כסכימה של תלמידים שדיווחו על לפחות אירוע אלימות מסוג אחד. מאחר וההיגדים שונו בין שנת תשפ"ג לבין שנת תשפ"ד, לא ניתן היה להשוות את הנתונים לשנה הקודמת.