תעודת זהות
פיקוח
ממלכתי
מגזר
בדואי
מחוז
דרום
רשות
חורה
שפה
ערבית
ותק
ותיק
נקודת פתיחה
מה מספר התלמידים בבית הספר? מסווג למספר רמות על פי גודל (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)
גודל בית הספר
מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)
רקע חברתי כלכלי
מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)
ממוצע תלמידים בכיתה
תקציר דו"ח
























































































































































































מה עשינו?
ידע ומיומנויות קוגנטיביות
שפת אם (תשפ״ג)
המבחן בשפת אם נערך בכיתות ד' ובכיתות ח' ונועד להעריך את רמת השליטה באוריינות לשונית בקרב התלמידים, בהתאם לתוכנית הלימודים. במבחן נבדקו כישורי הבנת הנקרא של התלמידים ובכיתה ד' נבדק גם ידע לשוני. הנתון המוצג מימין משקף את הישגי התלמידים בבית הספר ביחס לבתי הספר הדומים לו (על פי שפת ההוראה והרקע החברתי-כלכלי). הנתונים המובאים מטה משקפים את רמות הביצוע השונות ואת עמדות התלמידים ביחס ללימודי השפה.
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
שיעור המתקשים (רמת הביצוע התחתונה בהבנת הנקרא)
רמת ביצוע נמוכה (עברית ד') או נמוכה מאוד (ערבית ד', עברית וערבית ח'). למידע על רמות הביצוע >
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
שיעור המצטיינים (רמת הביצוע הגבוהה בהבנת הנקרא)
רמת הביצוע הגבוהה משקפת עמידה בדרישות תוכנית הלימודים. למידע על רמות הביצוע >
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
גודל הפער בין התלמידים בבית הספר
הפער מחושב דרך השוואה בין ציון התלמידים בעשירון העליון (אחוזון 90) לבין התלמידים בעשירון התחתון (אחוזון 10), והוא משקף את טווח הציונים של מרבית תלמידים השכבה (80% מהתלמידים).
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עמדות ביחס לתחושת מסוגלות
באיזו מידה התלמידים חווים מסוגלות גבוהה והצלחה במקצוע ביחס לבתי הספר הדומים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עמדות ביחס להנאה ועניין
באיזו מידה התלמידים מדווחים שלימודי השפה מעניינים ומהנים ביחס לבתי הספר הדומים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עמדות ביחס לאהבה לקריאה וכתיבה
באיזו מידה התלמידים אוהבים לקרוא ולכתוב בשפת האם ביחס לבתי הספר הדומים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עמדות ביחס לחשיבות המקצוע
באיזו מידה התלמידים רואים בלימודי שפת האם דבר חשוב לעתידם ביחס לבתי הספר הדומים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
אוריינות דיגיטלית (תשפ״ג)
בעידן הדיגיטלי של המאה ה-21 אחד הכישורים החשובים הנדרשים לתלמידים הוא שליטה במיומנויות של אוריינות דיגיטלית. אוריינות דיגיטלית היא היכולת להשתמש בטכנולוגיות מידע ותקשורת חדשות ומשתנות ולהתנהל אל מול כמויות המידע האדירות הזמינות בסביבות אלה.
יכולת עבודה דיגיטלית
באיזו מידה התלמידים מצליחים לתפקד היטב בסביבות דיגיטליות ביחס לבתי הספר הדומים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
אוריינות דיגיטלית (תשפ״ד)
בעידן הדיגיטלי של המאה ה-21 אחד הכישורים החשובים הנדרשים לתלמידים הוא שליטה במיומנויות של אוריינות דיגיטלית. אוריינות דיגיטלית היא היכולת להשתמש בטכנולוגיות מידע ותקשורת חדשות ומשתנות ולהתנהל אל מול כמויות המידע האדירות הזמינות בסביבות אלה.
יכולת עבודה דיגיטלית
באיזו מידה התלמידים מצליחים לתפקד היטב בסביבות דיגיטליות ביחס לבתי הספר הדומים? (דיווחי תלמידים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מיומנויות חברתיות ואישיות
מיומנויות רגשיות (תשפ״ג)
מיומנויות רגשיות הן מכלול היכולות התוך אישיות העוסקות בהיכרות עם העצמי, בוויסות רגשות, ביכולת ולהפעיל אסטרטגיות יעילות להתמודדות עם מצבים שונים ובפתרון בעיות. מיומנויות תוך אישיות גבוהות מקושרות לבריאות טובה, להכנסה גבוהה, ליכולת למידה וסיפוק ולהפחתה בהתנהגויות סיכון.
ויסות רגשי
באיזו מידה התלמידים מצליחים לזהות ולווסת רגשות ביחס לבתי הספר הדומים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מיומנות לומד עצמאי
באיזו מידה התלמידים מתכננים ומנהלים את תהליך הלמידה שלהם באופן עצמאי?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
חוסן נפשי
באיזו מידה התלמידים מצליחים להתמודד עם מצבים של קושי ולחץ?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מיומנויות רגשיות (תשפ״ד)
מיומנויות רגשיות הן מכלול היכולות האישיות העוסקות בהיכרות עם העצמי, בוויסות רגשות, וביכולת להפעיל אסטרטגיות יעילות להתמודדות עם מצבים שונים ובפתרון בעיות. מיומנויות תוך אישיות גבוהות מקושרות לבריאות טובה, להכנסה גבוהה, ליכולת למידה וסיפוק ולהפחתה בהתנהגויות סיכון.
בממד זה לא היה ניתן לחשב תחומים מסיבות סטטיסטיות ועל כן מדווחים מטה ההיגדים המרכיבים את הממד.
מיומנויות חברתיות מאפשרות ליצור מערכות יחסים חיוביות עם אחרים, תורמות לפיתוח מודעות חברתית וגלובלית ולהבנת המשמעות של חיים במדינה עם מגוון קבוצות חברתיות. במסגרת זו, נבדקו דיווחי התלמידים ביחס ליכולתם להתחבר לתלמידים אחרים, להתמודד עם מחלוקות ולהכיר קבוצות שונות בחברה הישראלית.
התנהלות חברתית
באיזו מידה התלמידים מדווחים על תקשורת חיובית וטובה בינם לבין חבריהם לכיתה ביחס לבתי הספר הדומים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מודעות חברתית
באיזו מידה התלמידים מפגינים פתיחות להיכרות עם קבוצות שונות בחברה הישראלית?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מיומנויות חברתיות מאפשרות ליצור מערכות יחסים חיוביות עם אחרים ותורמות לפיתוח מודעות חברתית וגלובלית. במסגרת זו, נבדקו דיווחי התלמידים ביחס ליכולתם להתחבר לתלמידים אחרים, להתמודד עם מחלוקות ולעבוד בשיתוף פעולה.
התנהלות חברתית
באיזו מידה התלמידים מצליחים ליצור ולשמר קשרים חברתיים ולשתף פעולה עם אחרים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מודעות חברתית
באיזו מידה התלמידים קשובים לרגשות ולצורכי האחר ומסייעים לו בעת הצורך?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
אקלים חינוכי
יחסים ושייכות (תשפ״ג)
תחושת שייכות של תלמידים היא צורך בסיסי, המהווה מצע ראשוני לצמיחה ולהתפתחות. תחושה זו מושפעת מהסביבה החברתית בבית הספר ומהיחסים בין התלמידים למורים ובין התלמידים לבין עצמם. תחושת שייכות גבוהה משפרת את התפקוד של התלמידים בבית הספר.
תחושת שייכות
באיזו מידה התלמידים מרגישים מחוברים לבית הספר ושהם חלק ממנו ביחס לבתי הספר הדומים? (דיווחי תלמידים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
יחסי מורים-תלמידים
באיזו מידה מערכת היחסים בין התלמידים למוריהם מבוססת על אמון, הוגנות ותקשורת טובה? (דיווחי תלמידים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
יחסים ושייכות (תשפ״ד)
תחושת שייכות של תלמידים היא צורך בסיסי, המהווה מצע ראשוני לצמיחה ולהתפתחות. תחושה זו מושפעת מהסביבה החברתית בבית הספר ומהיחסים בין התלמידים למורים ובין התלמידים לבין עצמם. תחושת שייכות גבוהה משפרת את התפקוד של התלמידים בבית הספר.
תחושת שייכות
באיזו מידה התלמידים מרגישים מחוברים לבית הספר וחשים חלק ממנו?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
יחסי מורים-תלמידים
באיזו מידה המורים מקשיבים לתלמידיהם ומפגינים אכפתיות למה שקורה להם?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
תחושת מוגנות (תשפ״ג)
אלימות המופנית כלפי תלמידים פוגעת בתחושת הביטחון שלהם ומונעת מהם להתפתח וללמוד באופן מיטבי. גם אלימות המופנית כלפי מורים פוגעת בתחושת הביטחון שלהם, מערערת על סמכותם ופוגמת באווירה החינוכית בבית הספר. תחושת מוגנות גבוהה והיעדר אלימות מאפשרים לתלמידים ולמורים למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם.
תחושת מוגנות תלמידים
באיזו מידה התלמידים חשים מוגנים בבית ספרם ביחס לבתי הספר הדומים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מוגנות תלמידים (תשפ״ד)
אחד המרכיבים העיקריים של אקלים בית ספרי הוא תחושת הביטחון של התלמידים בבית הספר. אלימות המופנית כלפי תלמידים פוגעת בתחושת הביטחון שלהם ומונעת מהם להתפתח וללמוד באופן מיטבי. תחושת מוגנות גבוהה והיעדר אלימות מאפשרים לתלמידים למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם.
מוגנות תלמידים
באיזו מידה התלמידים חשים מוגנים בבית ספרם?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מרחבי עשייה
הלמידה בכיתה (תשפ״ג)
באיזו מידה הלמידה בכיתה משמעותית ומתקיימת בתנאים נאותים?
לב העשייה הלימודית מתחולל בכיתה. לנוכח האתגרים שמציבה לפנינו המאה ה-21, על הלמידה בכיתה להיות משמעותית, מותאמת לשונות שבין התלמידים ומזמנת התנסות בתהליכי למידה מגוונים. בתהליך הלמידה על התלמידים להיות פעילים ומעורבים בהעשרת הידע והמיומנויות שלהם. מעל לכול, כדי שתתאפשר למידה מיטבית היא צריכה להתקיים בתנאים טובים ובאווירה חיובית.
התנהגות נאותה בכיתה
באיזו מידה התלמידים מפגינים דפוסי התנהגות הולמים התורמים לאווירה לימודית חיובית? (דיווחי תלמידים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
איכות ההוראה
באיזו מידה התלמידים מדווחים על דרכי הוראה המקדמות למידה משמעותית, ביחס לבתי הספר הדומים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
רלוונטיות ההוראה
באיזו מידה התלמידים מדווחים כי ההוראה בכיתה קשורה לעולמם וליכולתיהם, ביחס לבתי הספר הדומים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
הלמידה בכיתה (תשפ״ד)
באיזו מידה הלמידה בכיתה משמעותית ומתקיימת בתנאים נאותים?
לב העשייה הלימודית מתחולל בכיתה. לנוכח האתגרים שמציבה לפנינו המאה ה-21, על הלמידה בכיתה להיות רלוונטית לחיי התלמידים ומזמנת התנסות בתהליכי למידה מגוונים. מעל לכול, כדי שתתאפשר למידה מיטבית היא צריכה להתקיים בתנאים טובים ובאווירה חיובית.
התנהגות נאותה בכיתה
באיזו מידה התלמידים מפגינים דפוסי התנהגות הולמים התורמים לאווירה לימודית חיובית?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
רלוונטיות ההוראה
באיזו מידה התלמידים מדווחים כי ההוראה בכיתה קשורה לעולמם וליכולתיהם?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
הצוות החינוכי (תשפ״ג)
באיזו מידה הצוות החינוכי מרוצה מתהליכי העבודה וחש בטוח בבית הספר?
הצוות החינוכי הוא המשאב החשוב ביותר של בית הספר. צוות חינוכי טוב ואיכותי מתאפיין בעבודת צוות המבוססת על אווירה של אמון ופתיחות, בלמידה מקצועית מתמדת, ובתחושת מסוגלות צוותית גבוהה. עבודה בסביבה כזו תורמת לתחושת סיפוק במקום העבודה ומפחיתה תחושות של שחיקה ועייפות.
שביעות רצון של מורים
באיזו מידה המורים מדווחים על תחושת סיפוק מעבודתם?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבודת צוות
באיזו מידה המורים עובדים יחד ומשתפים זה את זה בידע ובניסיון שצברו? (דיווחי מורים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מסוגלות צוותית
באיזו מידה יש לצוות המורים אמונה משותפת ביכולתם להשפיע באופן חיובי על ביצועי התלמידים? (דיווחי מורים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
סביבת עבודה בטוחה
באיזו מידה המורים מרגישים בטוחים ומוגנים בסביבת העבודה שלהם? (דיווחי מורים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
שלומות הצוות (תשפ״ד)
באיזו מידה הצוות החינוכי מרוצה מתהליכי העבודה וחש בטוח בבית הספר?
הצוות החינוכי ורווחתו הם המשאב החשוב ביותר של בית המבוססת על אווירה של אמון ופתיחות, סביבת עבודה בטוחה ותחושת מסוגלות צוותית גבוהה. עבודה בסביבה מיטבית מעין זו תורמת לתחושת סיפוק ושלומות הצוות במקום העבודה ומפחיתה תחושות של שחיקה ועייפות.
שביעות רצון של מורים
באיזו מידה המורים מדווחים על תחושת סיפוק מעבודתם?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
חוסן מקצועי
באיזו מידה המורים מדווחים על חוסר שחיקה?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מסוגלות צוותית
באיזו מידה יש לצוות המורים אמונה משותפת ביכולתם להשפיע באופן חיובי על ביצועי התלמידים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
סביבת עבודה בטוחה
באיזו מידה המורים מרגישים בטוחים ומוגנים בסביבת העבודה שלהם?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מנהיגות ושותפות (תשפ״ג)
באיזו מידה התרבות הבית ספרית מצמיחה ומקדמת מורים?
תרבות בית ספרית מצמיחה ומקדמת מסייעת למורים לתפקד באופן מיטבי. מנהיגות ושותפות מצד המנהל יכולות להצמיח מורים לתפקידי הובלה וליצור תחושת מחויבות כלפי התלמידים והישגיהם.
ניהול משתף
באיזו מידה המורים שותפים בתהליכים ובקבלת החלטות בית ספריות? (דיווחי מורים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
שגרות בית ספריות
באיזו מידה יש בבית הספר מנגנונים לקיום שגרות וסדירויות? (דיווחי מורים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
שותפות הורים
באיזו מידה יש בבית הספר תקשורת חיובית ושיתוף פעולה עם ההורים? (דיווחי מורים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מנהיגות ושותפות (תשפ״ד)
באיזו מידה התרבות הבית ספרית מצמיחה ומקדמת מורים?
אחד המאפיינים המרכזיים של מנהיגות ושותפות בית ספרית מיטבית הוא הובלת תהליכים לקידום ההוראה תוך שיתוף המורים בתהליכי חשיבה ובתהליכים של קבלת החלטות. מנהיגות ושותפות שאינה היררכית יוצרת תרבות בית ספרית המאפשרת למורים לתפקד באופן מיטבי וסביבה נוחה להצמחת מורים לתפקידי הובלה והנהגה. כמו כן מנהיגות המנהל ושיתוף המורים יוצרים תחושת מחויבות גבוהה כלפי התלמידים והישגיהם.
ניהול משתף
באיזו מידה המורים מרגישים שותפים לעשייה הבית ספרית?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
הקניית מיומנויות (תשפ״ג)
באיזו מידה עוסקים בבית הספר בהקניית מיומנויות הנדרשות לתלמידים?
בשנים האחרונות הושם דגש על הקניית מיומנויות-רגשיות חברתיות, מודעות חברתית ודפוסי חיים בריאים כחלק מתהליך הלמידה. למורים תפקיד חשוב בקידום מיומנויות אלו. הם עצמם צריכים להיות מיומנים לכך וכן להיות מסוגלים להקנות את המיומנויות הללו לתלמידיהם. הקניית מיומנויות אלה היא מרכיב משמעותי וחשוב בתהליך הלמידה ולהצלחה בחיים.
קידום אורח חיים בריא
באיזו מידה מעודדים את התלמידים ליצור שינוי חיובי בדפוסי חייהם?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
הקניית מיומנויות רגשיות-חברתיות
באיזו מידה יש למורים כלים להקניית מיומנויות רגשיות-חברתיות? (דיווחי מחנכים ביסודי ודיווחי כלל המורים בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
קידום מודעות חברתית
באיזו מידה מקיימים בבית הספר פעילויות לקידום חיים בשותפות? (תחום זה לא נכלל בחישוב ממד הקניית מיומנויות)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
הקניית מיומנויות (תשפ״ג)
באיזו מידה עוסקים בבית הספר בהקניית מיומנויות הנדרשות לתלמידים?
בשנים האחרונות הושם דגש על הקניית מיומנויות-רגשיות חברתיות, מודעות חברתית ודפוסי חיים בריאים כחלק מתהליך הלמידה. למורים תפקיד חשוב בקידום מיומנויות אלו. הם עצמם צריכים להיות מיומנים לכך וכן להיות מסוגלים להקנות את המיומנויות הללו לתלמידיהם. הקניית מיומנויות אלה היא מרכיב משמעותי וחשוב בתהליך הלמידה ולהצלחה בחיים.
קידום אורח חיים בריא
באיזו מידה מעודדים את התלמידים ליצור שינוי חיובי בדפוסי חייהם?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
הקניית מיומנויות רגשיות-חברתיות
באיזו מידה יש למורים כלים להקניית מיומנויות רגשיות-חברתיות? (דיווחי מחנכים ביסודי ודיווחי כלל המורים בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
קידום מודעות חברתית
באיזו מידה מקיימים בבית הספר פעילויות לקידום חיים בשותפות? (תחום זה לא נכלל בחישוב ממד הקניית מיומנויות)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
הקניית מיומנויות (תשפ״ד)
באיזו מידה עוסקים בבית הספר בהקניית מיומנויות הנדרשות לתלמידים?
בשנים האחרונות הושם דגש על הקניית מיומנויות-רגשיות חברתיות, מודעות חברתית ודפוסי חיים בריאים כחלק מתהליך הלמידה. למורים תפקיד חשוב בקידום מיומנויות אלו. הם עצמם צריכים להיות מיומנים לכך וכן להיות מסוגלים להקנות את המיומנויות הללו לתלמידיהם. הקניית מיומנויות אלה היא מרכיב משמעותי וחשוב בתהליך הלמידה ולהצלחה בחיים.
הקניית מיומנויות רגשיות-חברתיות
באיזו מידה יש למורים כלים להקניית מיומנויות רגשיות-חברתיות? (דיווחי מחנכים ביסודי ודיווחי כלל המורים בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
טיפוח מעורבות חברתית (תשפ״ג)
באיזו מידה בית הספר מעודד מעורבות חברתית בעשייה הבית ספרית ובקהילה?
בית הספר והקהילה הם בין הזירות המרכזיות שבהן אפשר לקדם את מימושם של ערכים ומיומנויות כמו מנהיגות, קבלת החלטות, יזמות, טיפוח הסביבה ועזרה לזולת ולעודד התפתחות של בוגרים מעורבים וערכיים. תלמידים הנחשפים לתרומה לקהילה ומעורבים בעשייה הבית ספרית מתנסים בקבלת אחריות אישית וקבוצתית ובחיזוק הערבות ההדדית.
רמת מעורבות חברתית
באיזו מידה בית הספר מקדם מעורבות תלמידים בעשייה הבית ספרית והקהילתית?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
טיפוח מעורבות חברתית
באיזו מידה יש למורים כלים לקידום מעורבות חברתית של תלמידים? (דיווחי מחנכים ביסודי ודיווחי כלל המורים בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
טיפוח מעורבות חברתית (תשפ״ג)
באיזו מידה בית הספר מעודד מעורבות חברתית בעשייה הבית ספרית ובקהילה?
בית הספר והקהילה הם בין הזירות המרכזיות שבהן אפשר לקדם את מימושם של ערכים ומיומנויות כמו מנהיגות, קבלת החלטות, יזמות, טיפוח הסביבה ועזרה לזולת ולעודד התפתחות של בוגרים מעורבים וערכיים. תלמידים הנחשפים לתרומה לקהילה ומעורבים בעשייה הבית ספרית מתנסים בקבלת אחריות אישית וקבוצתית ובחיזוק הערבות ההדדית.
דיווחי תלמידים
באיזו מידה בית הספר מקדם מעורבות תלמידים בעשייה הבית ספרית והקהילתית?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
טיפוח מעורבות חברתית
באיזו מידה יש למורים כלים לקידום מעורבות חברתית של תלמידים? (דיווחי מחנכים ביסודי ודיווחי כלל המורים בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
טיפוח מעורבות חברתית (תשפ״ד)
באיזו מידה בית הספר מעודד מעורבות חברתית בעשייה הבית ספרית ובקהילה?
בית הספר והקהילה הם בין הזירות המרכזיות שבהן אפשר לקדם את מימושם של ערכים ומיומנויות כמו מנהיגות, קבלת החלטות, יזמות, טיפוח הסביבה ועזרה לזולת ולעודד התפתחות של בוגרים מעורבים וערכיים. תלמידים הנחשפים לתרומה לקהילה ומעורבים בעשייה הבית ספרית מתנסים בקבלת אחריות אישית וקבוצתית ובחיזוק הערבות ההדדית.
טיפוח מעורבות חברתית
באיזו מידה התלמידים מעורבים בעשייה הבית ספרית והקהילתית?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
טיפוח מעורבות חברתית
באיזו מידה יש למורים כלים לקידום מעורבות חברתית של תלמידים? (דיווחי מחנכים ביסודי ודיווחי כלל המורים בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
באיזו מידה בית הספר מעודד מעורבות חברתית בעשייה הבית ספרית ובקהילה?
בית הספר והקהילה הם בין הזירות המרכזיות שבהן אפשר לקדם את מימושם של ערכים ומיומנויות כמו מנהיגות, קבלת החלטות, יזמות, טיפוח הסביבה ועזרה לזולת ולעודד התפתחות של בוגרים מעורבים וערכיים. תלמידים הנחשפים לתרומה לקהילה ומעורבים בעשייה הבית ספרית מתנסים בקבלת אחריות אישית וקבוצתית ובחיזוק הערבות ההדדית.
טיפוח מעורבות חברתית
באיזו מידה התלמידים מעורבים בעשייה הבית ספרית והקהילתית?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
טיפוח מעורבות חברתית
באיזו מידה יש למורים כלים לקידום מעורבות חברתית של תלמידים? (דיווחי מחנכים ביסודי ודיווחי כלל המורים בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מצב התשתיות (תשפ״ג)
באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים?
לסביבה הפיזית ולתנאי השהייה בבית הספר השפעה רבה על התחושות של התלמידים והמורים ועל היחסים הבין-אישיים ביניהם במהלך יום הלימודים. תנאי שהייה מספקים, תשתיות מתאימות וסביבה נקייה, מטופחת, מרווחת וללא מפגעים חשובים והכרחיים לקיומו של אקלים בית ספרי חיובי.
הסביבה הפיזית
באיזו מידה סביבת הלמידה של התלמידים נקייה ומטופחת ביחס לבתי הספר הדומים? (דיווחי תלמידים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
תשתיות תומכות הוראה
באיזו מידה יש למורים תשתיות ותנאים מתאימים לעבודה בבית הספר? (דיווחי מורים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מצב התשתיות (תשפ״ג)
באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים?
לסביבה הפיזית ולתנאי השהייה בבית הספר השפעה רבה על התחושות של התלמידים והמורים ועל היחסים הבין-אישיים ביניהם במהלך יום הלימודים. תנאי שהייה מספקים, תשתיות מתאימות וסביבה נקייה, מטופחת, מרווחת וללא מפגעים חשובים והכרחיים לקיומו של אקלים בית ספרי חיובי.
הסביבה הפיזית
באיזו מידה סביבת הלמידה של התלמידים נקייה ומטופחת ביחס לבתי הספר הדומים? (דיווחי תלמידים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
תשתיות תומכות הוראה
באיזו מידה יש למורים תשתיות ותנאים מתאימים לעבודה בבית הספר? (דיווחי מורים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מצב התשתיות (תשפ״ד)
באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים?
לסביבה הפיזית ולתנאי השהייה בבית הספר השפעה רבה על התחושות של התלמידים והמורים ועל היחסים הבין-אישיים ביניהם במהלך יום הלימודים. תנאי שהייה מספקים, תשתיות מתאימות וסביבה נקייה, מטופחת, מרווחת וללא מפגעים חשובים והכרחיים לקיומו של אקלים בית ספרי חיובי.
תשתיות תומכות הוראה
באיזו מידה יש למורים תשתיות ותנאים מתאימים לעבודה בבית הספר? (דיווחי מורים)
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
תחומי בחירה
תשתיות בית הספר (תשפ״ד)
לסביבה הפיזית בבית הספר השפעה רבה על התחושות של באי בית הספר. תשתיות מתאימות וסביבה נקייה, מטופחת, מרווחת וללא מפגעים הם תנאי מקדים לאקלים מיטבי ולתנאי למידה מיטביים של תלמידים.
הסביבה הפיזית
באיזו מידה סביבת הלמידה של התלמידים נקייה ומטופחת?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
חיים בשותפות (תשפ״ד)
החברה במדינת ישראל מאופיינת במגוון תרבויות, זהויות וקהילות. להבנת המשמעות של חיים במדינה עם מגוון חברתי נרחב כל כך יש משמעות מבחינת תחושת השייכות לקהילה ולחברה. העמקת הזהות העצמית וחינוך לשותפות, לסובלנות ולערבות הדדית תורמים ללכידות החברתית והלאומית.
חיים בשותפות
באיזו מידה התלמידים מפגינים פתיחות וסובלנות כלפי קבוצות שונות בחברה הישראלית?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עשייה חינוכית מבוססת נתונים (תשפ״ד)
ניהול בית ספר מצריך לקבל החלטות בסביבה מורכבת. כדי לקבל החלטות באופן מושכל חשוב לקיים דיון וחשיבה מבוססי נתונים עם גורמים שונים, לבחון את הפער שבין הרצוי והמצוי, לעקוב אחר התקדמות לאורך זמן ולתכנן העשייה החינוכית לאור התובנות שעולות מן הנתונים. ניהול מבוסס נתונים תורם להצלחת המימוש של מטרות בית הספר ויעדיו ויכול לסייע בשיפור הישגי התלמידים.
עשייה חינוכית מבוססת נתונים
באיזו מדיה מיושם בבית הספר ניהול מבוסס נתונים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
השפעת הפיתוח המקצועי (תשפ״ד)
במערכת החינוך מתקיימים תהליכים רבים של למידה ופיתוח מקצועי בתוך בית הספר ומחוצה לו, שמטרתם לקדם את מומחיותם ומקצועיותם של צוותי החינוך. יש לכוון לכך שלמידה ופיתוח מקצועי יתרמו לשיפור בדרכי עבודתם של המורים ולשיפור בהישגי התלמידים.
השפעת הפיתוח המקצועי
באיזו מידה השתתפות בתהליכים של למידה ופיתוח מקצועי משפיעה על דרכי ההוראה של המורים?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
סקרי הורים
סקרי הורים (תשפ״ד)
שביעות רצון מבית הספר
באיזו מידה ההורים מדווחים על שביעות רצון מבית הספר שבו לומדים ילדיהם?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
קשר עם המחנך
באיזו מידה חשים ההורים שיש להם ולילדם קשר טוב עם המחנך?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מוגנות תלמידים
באיזו מידה ההורים חשים שילדם מוגן בבית ספרם?
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מעורבות חברתית
באיזו מידה ההורים מדווחים על מעורבות חברתית של ילדם בעשייה הבית ספרית
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
עבר להשוואה
מגמות מרכזיות
מאז תשפ"ג
מאז תשפ"ג
מאז תשפ"ב
יכולת הוויסות הרגשי של התלמידים
מעורבות תלמידים בעשייה הבית ספרית ובקהילה
התנהלות חברתית של התלמידים
מהיכן המידע?
מבחני השפה לכיתות ד' ו-ח' נערכו בתשפ"ג בכל בתי הספר. בתשפ"ד, בשל מלחמת חרבות ברזל, בוטלו המבחנים הארציים. הסקרים הבית-ספרים נערכו בתשפ"ג בכשליש מבתי הספר, בהתאם למודל ההערכה של ראמ"ה. עקב המצב הביטחוני, בתשפ"ד ניתנה האפשרות לכל בתי הספר להשתתף בסקר ולקבל תמונת מצב עדכנית של רמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. בתשפ"ה המבחנים הארציים והסקרים הבית ספרים חזרו להתקיים כסדרם. ניתן לקרוא על מערך ההערכה בתשפ"ה כאן.
נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מוצגים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, שנבדק במבחנים, קבוצת הדומים מתבססת על שפה (עברית/ערבית) ורקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, שנבדקו באמצעות סקרים, קבוצת הדומים מתבססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).
לתשומת לבך:
רוצה לדעת עוד?
ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.
