תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

ישיבת בנ"ע מטה בנימין (ז-ט)

-

מטה בנימין

תעודת זהות

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממ"ד

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד
מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד
מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

מחוז

ירושלים

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד
מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

רשות

מטה בנימין

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד
מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

שפה

עברית

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד
מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

ותק

ותיק

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

תקציר דו"ח

ידע ומיומנויות
שפת אם
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר
אוריינות דיגטלית
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר
מיומנות רגשית
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר
מיומנות חברתית
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר
מרחבי עשייה
הלמידה בכיתה
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר
הצוות החינוכי
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר
מנהיגות ושותפות
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר
הקניית מיומנויות
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר
טיפוח מעורבות חברתיית
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר
מצב התשתיות
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר
אקלים חינוכי
יחסים ושייכות
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר
תחושת מוגנות
תשפ"ד
גבוהה בהרבה מהדומים
גבוהה במעט מהדומים
כמו ממוצע הדומים
נמוכה במעט מהדומים
נמוכה בהרבה מהדומים
אין נתונים
עלייהעלייה
עלייהעלייה
ללא שינויללא שינוי
ירידהירידה
ירידהירידה
אין נתונים להשוואה לעבראין נתונים להשוואה לעבר

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

תחושת שייכות

עלייה בתחושת השייכות של התלמידים לבית הספר

ויסות רגשי

עלייה ביכולת הוויסות הרגשי של התלמידים

יחסי מורים-תלמידים

עלייה בדיווחי התלמידים על יחסי קרבה ואכפתיות עם מוריהם

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

תחושת שייכות

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

ויסות רגשי

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

תחושת שייכות

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

ויסות רגשי

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.