תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

טלמון (ז-ח)

-

מטה בנימין

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממ"ד

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

מטה בנימין

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

ירושלים

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

בינוני

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

ניסים אזולאי

מנהל בית הספר

בס"ד

בשיעור "גשר לקשר" במערכת השעות השבועית של המורה ייחדנו שעה לשיח פרטני ולהעמקת הקשר בין מחנך למורה ואף הרחבנו זאת למורים מקצועיים. המטרה היא שהמחנך ישמש כתובת ואוזן קשבת לתלמיד ולצרכיו. כולל יצירת מעגלי שיח מנהל מורים מנהל תלמידים בוגרים.

בכיתות ז' ו -ח' התקיים שיעור "רואים אותך" - שיח קבוצתי בימי שישי. כמו כן, בוצעו הפעולות:"לדעת לגעת ופסיעות" - השתלמות מורים מבית תעצומות המקנה סל כלים לטיפול חברתי בכיתה; "קנה לך מידה" - תוכנית חברתית חודשית הבנויה על ערכי החמ"ד וארון הספרים היהודי - בכל חודש בוחרים מידה טובה ועוסקים בה דרך לימוד מעמיק. כל פעילות החודש היא סביב המידה המדוברת. (חסד/אמת/דמות ה); "עצמ"ה" היא למידה מגוונת בקבוצות המתקיימת זו השנה החמישית ובה נעשית הטמעת עומק לתוכנית זו, פיתוח מנהיגות ביניים ע"י מלווה מטעם תוכנית מרום רסטרט (ממשיך גם בשנה זו); חברותות/חונכות בוגרים עם כיתות חנ"מ ותקשורת. מועצת תלמידים (יעד לשנה זו); שותפות הורים - יעד בהתהוות; הכוון הבוגרים; מפגשי מעברים כיתות גן לביה"ס וכיתה ו' לכיתות החטיבה; פרויקט מסיימי בי"ס; מיפויים בכלל ההיבטים: א. שפה פעמיים בשנה ויש התקדמות. אנגלית פעמיים בשנה ויש התקדמות. מתמטיקה פעמיים בשנה ויש התקדמות.

שאלון אקלים פנימי נעשה בסיום שנה. יש בו הרבה טוב ויש גם יעדים לשנה זו. חלק מיעדי שנה זו נגזרו משאלון אקלים זה.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.