תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

ברל כצנלסון נהריה

-

נהריה

תעודת זהות

מגזר

יהודי

פיקוח

ממלכתי

רשות

נהריה

מחוז

צפון

ותק

ותיק מאוד

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך

מצב התשתיות

גבוה
נמוך

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

נורית וולף

מנהלת בית הספר

נתוני תשפ״ג התחילו מגמת שיפור מהשנה שקדמה לה. העולים החדשים שהגיעו לבית ספרנו בשנים האחרונות יחד עם העולים הותיקים חייבו שינוי תפיסתי. הבנו שבבית ספרנו לתלמידים רבים עברית היא שפה שנייה. שינוי תפיסתי זה הוביל לשינוי תוכניות העבודה שלנו תוך דגש על שפה דבורה, הרחבת אוצר מילים בד בבד עם קידום השטף והדיוק בקריאה. הרחבנו את המענים הדיפרנציאלים לעולים חדשים וותיקים ומינינו מורה ייעודית שזה תפקידה. רכשנו הדרכות למורים בתחומי השפה, רכשנו תוכנית של מורה מתגברת לשכבות ב' עד ד', והשנה אף שכרנו ספרנית שתפעיל את ספריית בית הספר. בנוסף אנו שוקדים על גיוון דרכי ההוראה והפיכתה לרלוונטית ומעניינת בכדי לקדם אהבת המקצוע.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.