תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

מקיף ראמה

-

ראמה

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

ערבי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

ראמה

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

צפון

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

ותיק מאוד

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

ערבית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

הנאא אלקאסם

התוצאות הוצגו לכל הצוות.רכזות המקצוע בנו תכנית בינתחומית לחיזוק מיומנויות וחשיבה מסדר גבוה.תוכננה למידה סביב מיומנויות. תכנית התערבות מערכתית שהתבססה על בחירת מיומנויות לחשיבה מסדר גבוה .נבנה לו"ז ונקבע סדר להוראה מותאמת בכל המקצועות.בחרנו בשיטת הלמידה סביב רעיון גדול .התלמידים חקרו אותו רעיון מנקודות מבט רבות על פי מכלל המקצועות , הכינו תוצרים שונים והציגו בפני לכולם את הקשר בין התוצר לבין הרעיון, הסבירו והעריכו את עבודתם.מבנה השיעור: יוקדש ברטבו לתלמידים שיציגו, יסבירו חלק מהחומר, ינהלו דיון.מורים נקטו בשיטת שאלת שאלות .התלמידים למדו כל מלות השאלה. חיברו שאלות ןענו בעצמם תוך ניהול דיון. השאלות מכל רמות החשיבה. כך הפך המורה למנחה יותר.הלמידה בקבוצות הטרוגניות: כל קבוצה קיבלה משימה. תלמידים השתתפו בהכנת המשימה בסוף כל תלמיד הציג את התוצר ונקט בש על מנת לשכנע ולהסביר.הערכה חלופית: פריקטים ,תוצרים הצגות סרטונים

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.