תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

מקיף חקלאי כדורי (י-יא)

-

הגליל התחתון

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

הגליל התחתון

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

חינוך התישבותי

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

ותיק מאוד

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

משה תורג'מן

מנהל חטיבת הביניים

מבחני ראמ"ה מאפשרים לנו למדוד ולהעריך את תפקודינו בשלל מישורים. המבדק הראה המון נקודות חוזק ומספר נקודות לשיפור. התייחסנו לכל המדדים ושמנו דגש מיוחד על תחושות השייכות והרווחה של התלמידים בבית הספר. בשנת תשפ"ד יצרנו קבוצת חשיבה שבה בעלי תפקידים משמעותיים בחט"ב לטובת קידום יעד זה. מדריכת ראמ"ה הגיעה לבית הספר בכדי להדריך אותנו, ויחד עם יועצת ארגונית מתוכנית מרו"ם, בנינו תוכנית התערבות לשנת תשפ"ה. צוות בית הספר כולו נחשף לנתונים במפגש שנבנה כסדנת חשיבה המהווה את נקודת הפתיח לשיפור המיוחל. לשנה זו הצבנו לעצמנו כיעד ראשי באמצעות הצוותים החינוכיים והצוות הפדגוגי כולו "שיפור ושינוי בתחושת השייכות ובתחושת הרווחה של התלמידים". לטובת העניין בנינו בסיוע מדריכה מתוכנית מרו"ם ובהובלת צוות ההנהלה בחט"ב תוכנית שש שנתית. הצוות כולו התגייס לטובת העניין.חשוב להדגיש כי הצוות מסור מאוד לתלמידים ומשקיע את כל כולו בימי שגרה ובעתות חירום. מטרתנו היא לדייק את העשייה המקצועית כך שגם התלמידים יוכלו לשקף לעצמם ולהכיר בצעדים שנעשים לרווחתם, ומעבר לכך לשמר אצלנו במודעות את היעד החשוב הזה.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

תחושת מוגנות

ירידה בתחושת המוגנות של התלמידים בבית הספר

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.