תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

גבעול

-

חדרה

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

חדרה

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

חיפה

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

ותיק מאוד

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

ליאור לב-רן ורשף בורדה

מנהלת ומנהל שותפים

אנו שמחים ומודים על ההזדמנות לקבל חשיפה לנתוני ההערכה שמאפשרים לנו לקבל תמונת מצב מזווית מסוימת על הנעשה בבית הספר. ברור לנו שישנן דרכים נוספות, ואולי מתאימות יותר, על מנת להעריך ולאמוד את הנעשה בבית החינוך, וזה דבר שאנחנו משקיעים בו במקביל.בשנים האחרונות חלו מספר שינויים מהותיים, ביניהם: יצירה והקמת מרחב ייעודי לצוות החינוכי המאפשר מקום למנוחה ועבודה ומאפשר תנאים מתאימים יותר לשהייה ממושכת בו. מבחינת מיומנויות רגשיות: הכנסנו למערכות "מעגלי בנים ובנות" בתלתון ד-ו שעוסקים בשיח רגשי ובתכנים תואמי גיל, השנה מתקיים שיעור כישורי חיים בכל הכיתות שמועבר ע"י היועצת. הילדים והילדות מתנסים ביום יום בשיח רגשי, בשיום רגשות, בפיתוח המודעות העצמית לצד פיתוח אמפטיה, חשיבה מוסרית ומודעות סביבתית.בתחום הפדגוגי: אנו מייצרים תהליכי למידה דיפרנציאלית בשפה ובחשבון וכן מעלים את המודעות לנושא האוריינות בשיעורים נוספים. מעבר לכך, הצוות נחשף לסגנונות הוראה מגוונים שפונים למספר ערוצי קליטה. התחלנו לחזק את התשתית הטכנולוגית בבית הספר, אנו משלבים יותר מיומנויות דיגיטליות על מנת לחזק את השליטה במיומנויות אלו. בשנה שעברה התחלנו לעבוד עם מערכות משרד החינוך ואימצנו אותם כדרכי הוראה ללמידה מרחוק. חינוך עושים באהבה ובשמחה, תהליכים עמוקים לוקחים זמן על מנת להתבסס ולהיטמע. בתחושה שלנו, אנחנו בדרך הנכונה :)

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

אורח חיים בריא

עלייה במאמצי בית הספר לעידוד אורח חיים פעיל ובריא

התנהלות חברתית

שיפור ניכר בהתנהלות חברתית של תלמידים

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.