תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

עירוני ה' (ז-ט)

-

חיפה

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

חיפה

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

חיפה

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

ותיק מאוד

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

צבר שמיר

מנהל חטיבת הביניים

צוות בית הספר שמח על התוצאות החיובית העולות מתוך תמונת המצב הבית ספרית של הרשות הארצית למדידה והערכה, ועומדות בקנה אחד עם בחירת בית הספר כמצטיין בתחומים הלימודי, הערכי והחברתי. באותה נשימה, אנו מאמינים שכדי להמשיך ולהוביל כבית חינוך ציבורי איכותי עלינו להתפתח בכל הרבדים כל העת. נפרט על קצה המזלג את התוכניות החינוכיות שאנו ממשיכים להוביל בבית הספר:מרחבי עשייההלמידה בכיתה והצוות החינוכי: השתלמות בית ספרית לצוות בנושא אסטרטגיות למידה. בכל תחום דעת שולבו תכנים דיגיטליים. הושקעו משאבים גדולים לרווחת הצוות החינוכי הן מבחינת הפעילויות להעלאת החוסן של המורים והן מבחינת סביבת העבודה. שני חדרי מורים ושתי מעבדות מדעים שופצו; הקניית מיומנויות: הרחבנו את מספר קורסי הבוקר בכושר בחט"ב, בית הספר מקיים ימי שיא בנושאי אורח חיים בריא ומוגנות לכל שכבה; אקלים חינוכי: השנה התלמידים יקחו חלק פעיל יותר בניהול מרחבים עצמי בבית הספר במסגרת תוכנית "החינוך השלם"; מיומנויות חברתיות ואישיות: הכנסנו לשיעורי החינוך הוראה של מיומנויות גיל הכוללים מערכי שיעור, מחוונים להערכה עצמית של התלמידים וביטוי להתקדמות בתעודה.קיימים עוד פיתוחים רבים אשר קצרה היריעה מלהכיל. נרצה לומר תודה לכל השותפים שלנו על העשייה!

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

איכות ההוראה

עלייה באיכות ההוראה בכיתה (על פי דיווחי התלמידים)

טיפוח מעורבות חברתית

עלייה במעורבות תלמידים בעשייה בבית הספר ובקהילה

יחסי מורים-תלמידים

עלייה בדיווחי התלמידים על יחסי קרבה ואכפתיות עם מוריהם

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.