תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

חט"ב יהונתן נתניהו

-

קרית מוצקין

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

קרית מוצקין

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

חיפה

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

ותיק

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

ד"ר קרן בבלי

מנהלת ביה"ס

בחטיבת "יונתן נתניהו" אנו מאמינים כי כל תלמיד הוא ייחודי וזקוק לתמיכה אישית המותאמת לו. כדי להבטיח שהתלמידים ירגישו שייכים ומוגנים, מתקיימות בתחילת השנה שיחות אישיות עם התלמידים והוריהם. על בסיסן מתקיים מיפוי לכל תלמידי החטיבה בו עולים החוזקות והצרכים האישיים הזקוקים לפיתוח וחיזוק. בהתאם לנתונים אלו מותאמת תוכנית אישית לכל תלמיד, לכיתה ולשכבה, כדי שיוכלו להתמודד עם אתגרים לימודיים ורגשיים. ביה"ס מחויב לפיתוח אקלים חינוכי מיטבי, המאפשר לכל תלמיד למצות את כישוריו האישים, זאת תוך בניית חוסן אישי וחברתי באמצעות: התאמה אישית: מיפוי צרכים והתאמת תוכניות לימודים ותמיכה רגשית לכל תלמיד. סביבה תומכת: יצירת אווירה נעימה ומעודדת, המאפשרת שיח פתוח ובניית קשרים חברתיים ע"י שיחות אישיות, קבוצתיות וטיפולים רגשיים. שיתוף פעולה: חיזוק הקשר ובניית אמון הדדי בין ההורים, התלמידים, המורים וקהילת העיר. פיתוח מקצועי: הכשרת צוות ההוראה והטמעת שיטות הוראה חדשניות. ליווי כלל הצוות, תוך חשיפה לפרקטיקות חינוך שונות. הערכה מתמדת: שימוש במגוון כלים להערכת התקדמות התלמידים והתאמת התוכניות, זאת לאחר כל פעילות, לאורך כל השנה. בית הספר מקיים בנוסף שאלוני אקלים פנימיים במטרה לשמר תכנים משמעותיים, לאתר קשיים ולטפל בקשיים אלו. גישה הוליסטית זו תורמת להצלחתם האקדמית והחברתית של תלמידינו.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.