תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

יסודי ממלכתי אקולוגי

-

יבנה

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

יבנה

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

מרכז

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

צעיר

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

שוש גופשטיין

בית הספר האקולוגי רואה בתלמידיו בני אדם ערכיים, מנהיגי העתיד בתחום הקיימות והאקולוגיה.תלמידי בית הספר האקולוגי מובילים בתחום המדע - אסטרונומיה, מורשת ישראל, זה"ב, קידום בריאות, ספורט, קיימות ואקולוגיה. נתוני הדו"ח אינם משקפים את הישגי התלמידים נכון להיום. נתוני הדו"ח מתייחסים להישגי התלמידים בשנת תשפ"ג. מאז נעשו בבית הספר מהלכים רבים על מנת לקדם את התלמידים בשפה בפרט ובמקצועות הלימוד בכלל. משאבים רבים הוקצו לקידום התלמידים בשפה: שעות הוראה דיפרנציאליות, שעות פרטניות, שעות שילוב, שעות בודדות, תכניות חינוכיות כגון "עץ החשיבה", תגבור לימודי במהלך חופשת הקיץ על ידי הצוות החינוכי, תכניות אישיות, פעילויות חוויתיות לעידוד וקידום מיומנויות השפה, נרכשו ספרי קריאה רבים לספריית בית הספר, הוספנו ימי השאלה בספריה על מנת לעודד את התלמידים, נוספו שעות עידוד קריאה במערכת השעות, קיימנו ימי שיא כגון: שבוע השפה העברית ותחרות הנואם הצעיר. כל אלו סייעו לקדם את התלמידים באופן משמעותי. שנת הלימודים תשפ"ד הייתה שנה מוצלחת מאוד. בית הספר האקולוגי זכה בפרס מחוזי בזה"ב, זכה במקום ראשון בגמר האזורי באולימפיאדת חלל, זכה במקום ראשון בספורט. וכן בפרס בחידון מורשת. כל אלו מעידים על עשייה פדגוגית משמעותית המתקיימת בבית הספר לצד הקניית ערכים של נתינה, ומעורבות קהילתית משמעותית.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.