תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

ממלכתי צופית

-

דרום השרון

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

דרום השרון

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

מרכז

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

ותיק מאוד

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

אורית לנדאו

בית חינוך צופית הנו בית ספר יסודי מושבי.ניתן לראות כי קיימת עליה גבוה מאוד בין נתוני תשפ"ב לתשפ"ג ביחס לבתי ספר הדומים לנו. וכן הפער בין התלמידים קטן מאוד יחסית לבתי הספר הדומים והציונים של רובם מרוכזים סביב הממוצע הבית ספרי שהוא גבוה .זיהנו ש81% מהתלמידים מבינים את הנקרא (הבנת המשמעות הגלויה והמשתמעת מן הטקסט, פרשנות, יישום והערכה), יחד עם זאת זיהנו שיש לשפר את הידע הלשוני.כמו כן בנושא עמדות התלמידים כלפי למידת מקצוע העברית, גילינו שכ- 90% מהתלמידים נהנים, מגלים עניין, אוהבים את המקצוע ומרגישים תחושת מסוגלות. לצד זאת עלה הצורך בחיזוק נושא הכתיבה – לאור זאת התחלנו השנה בלימוד תחום כתיבה יצירתית.המשאבים שסייעו לנו ואנו נמשיך הם :הכשרת צוות ההוראה בתחום למידת פרקטיקות הוראה איכותית, מיקוד בהוראה מותאמת פרט. בניית תוכניות אישיות, שיעורים רגשיים המקדמים את תחושת המסוגלות והחוסן ,שיעורים חברתיים בנושא שיתוף פעולה.תגבור בשעות פרטניות , שעות רוחב ,וכן השתלמות בית ספרית במקצוע העברית ולמידה במרחבים חוץ כיתתיים.השנה נתגבר בשיעורי העשרה הן ע"י שיעורי תל"ן ותוכנית מיוחדת שבה ניתנת לתלמידים אפשרות הבחירה מבין מגוון נושאים שהצוות החינוכי פיתח.מבחינת אקלים בית הספר אנו מודעים לאתגרי השייכות שעולים בבתי ספר מושביים , אנו נמשיך לערוך ארועים קהילתיים, לצד מפגשי למידה שכבתיים ורב גילאיים .

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

תחושת שייכות

ירידה בתחושת שייכות של התלמידים לבית הספר

ויסות רגשי

ירידה ביכולת הוויסות הרגשי של התלמידים

מיומנויות לומד עצמאי

ירידה בתפיסת התלמידים את עצמם כלומדים עצמאיים

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.