תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

שקד

-

נס ציונה

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

נס ציונה

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

מרכז

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

ותיק

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

שלי סדן

מנהלת

הנתונים משקפים חשיבה ועשייה רבה בבית הספר. הם מאפשרים לנו לדייק את העבודה ולחפש מענים מותאמים כדי להמשיך ולקדם את בית הספר. הנתונים אפשרו לנו להבין מהן חוזקות בית הספר, מהם האתגרים העומדים בפנינו ומה עלינו לדייק. מהנתונים עלה, כי אנו טובים ביחס האישי ובקשר מורה תלמיד. נמשיך לפעול להגברת מעורבות התלמידים בבית הספר.אנחנו מאמינים בקשר אישי. נמשיך להשקיע ברווחה הנפשית של המורים ושל התלמידים, במסגרות העצמה שיסייעו לתלמידים ולאקלים בית ספרי מיטבי. נמשיך לפעול למען שלומות התלמידים והחוסן - עד אחרון המורים והתלמידים. נמשיך לשמר ולקדם תחושת שייכות ומוגנות בבית הספר. עוד עלה בדו"ח, כי יש תחומים שדרשו התייחסות אחרת כמו פיתוח לומד עצמאי וקידום למידה רלוונטית ומשמעותית. שילבנו מדריכים חיצוניים, השתלמות בית ספרית, סדנאות משחוק בלמידה, למידת עמיתים של צוותי המורים ולמידה ממודלינג. כמנהלת, קיימתי שגרות של שיח אישי ומפגשי למידה עם צוותי. דייקנו תוכניות לימוד, הוספנו שיעורי תיאטרון, סיפורטרון, מיומנויות דיגיטל, פודקאסטים, לימודי תקשורת כחלק מייחודיות בית הספר. עוד עלה, כי יש צורך לטפח אורח חיים בריא ולכן מונתה מקדמת בריאות בית ספרית שיחד עם סיירת בריאות פועלים להטמעת אורח חיים בריא ופעיל. בית הספר הוא בית. נמשיך לפעול באהבה ובמסירות למען תלמידי בית הספר.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

אורח חיים בריא

ירידה במאמצי בית הספר לעידוד אורח חיים בריא

מיומנויות לומד עצמאי

ירידה בתפיסת התלמידים את עצמם כלומדים עצמאיים

טיפוח מעורבות חברתית

ירידה במעורבות תלמידים בעשייה הבית ספרית ובקהילה

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.