תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

גני אביב (ד-ו)

-

לוד

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

לוד

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

מרכז

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

ותיק

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

איריס עזריה

מנהלת

בשנתי הראשונה כמנהלת בבית הספר הזה, התמודדתי עם אתגרים רבים, אך יחד עם הצוות הנפלא שלנו הקמנו צוות היגוי במטרה ליצור שינוי ולקדם תלמידים. יחד הצלחנו ליישם שינויים משמעותיים, לדייק את ההוראה ואלה תרמו לשיפור הלמידה, ההוראה והאקלים הבית ספרי. הוקם צוות ניהול חדש, אשר נועד לפשט את תהליכי קבלת ההחלטות ולשפר את שיתוף הפעולה בין המורים ובין הצוות המקצועי. זאת ועוד, התמנה רכז לכל מקצוע ולכל שכבה, אשר התמחה בתחומו במטרה לייעל את תהליך הניהול. המורים ששובצו ללמד שפה וקיבלו הדרכה מלאה. ההדרכה הביאה עמה לא רק ידע מקצועי, אלא גם שיטות הוראה חדשות שתרמו להנחלת החומר בצורה ברורה ומעניינת יותר לתלמידים. מונה רכז מדידה והערכה שתפקידו למפות ולהעריך כל שלב בלמידה במטרה להעניק לצוות את הכלים הנדרשים לניתוח הנתונים שהתקבלו מהתלמידים. כך, הצלחנו לפתח תוכניות לימודים מותאמות אישית, אשר מיקדו את תשומת הלב בתלמידים שצורכים תמיכה נוספת. בנוסף, הכנסנו תוכניות רבות לשיפור תחושת המסוגלות, שיפרנו את התוכניות החברתיות, והסביבות הלימודיות הועשרו בספריות ומשחקים לתלמידים. השינויים הללו לא רק שיפרו את תרבות הלמידה בבית הספר, אלא גם חיזקו את הקשרים בין המורים לתלמידים, ויצרו סביבה לימודית מעודדת ומפתחת. אני מאמינה שבזכות המאמצים המשותפים, נוכל להמשיך להצעיד את בית הספר להצלחות נוספות בעתיד.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

ויסות רגשי

עלייה ביכולת הוויסות הרגשי של התלמידים

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

תחושת שייכות

ירידה בתחושת שייכות של התלמידים לבית הספר

התנהגות נאותה

ירידה בהתנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

אורח חיים בריא

ירידה במאמצי בית הספר לעידוד אורח חיים בריא

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.