תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

אלאמל (ד-ו)

-

רמלה

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

ערבי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

רמלה

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

מרכז

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

ותיק

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

ערבית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

נרימאן ראבי

השינויים שקידמת בבית הספר בשנה האחרונה:העצמת צוות ההוראה: השקענו משאבים רבים בהכשרות פדגוגיות מתקדמות למורים שלנו, במטרה להעשיר את ארגז הכלים שלהם ולהקנות להם את המיומנויות הדרושות להתמודדות עם מגוון צרכים לימודיים. הכשרות אלו התמקדו, בין היתר, בהוראה דיפרנציאלית, בהטמעת גישות למידה פעילה, ובשימוש בטכנולוגיות חדשניות בכיתה.מתן מענה אישי לכל תלמיד: בעידן של מגוון רב של צרכים ויכולות, אנו מאמינים בחשיבות של מתן מענה אישי לכל תלמיד. לכן, יצרנו מסגרות תגבור והעשרה מגוונות, תוך התאמה אישית למאפייניו של כל תלמיד. בנוסף, פיתחנו תכוניות מיוחדות לתלמידים המצטיינים, כדי לטפח הכישורים והיכולות שלהם.טיפוח למידה משמעותית: אנו שואפים להפוך את הלמידה לחוויה משמעותית ומעשירה. לכן, אנו מעודדים למידה חווייתית ומשבר הקורונה והסביבה החברתית המורכבת יצרו אתגרים רבים לתלמידינו. לכן, יצרנו תכניות ייעוץ והדרכה פרטנית, וכן פעילויות קבוצתיות, שמטרתן לחזק את החוסן הנפשי והחברתי של התלמידים. בנוסף, אנו מקדמים שיתופי פעולה עם גורמי קהילה שונים, כדי לספק לתלמידינו תמיכה מקיפה.המהלכים הללו נועדו להבטיח כי כל תלמיד יקבל את ההזדמנות להצטיין ולהגיע למלוא הפוטנציאל שלו. אנו מאמינים כי השקעה בחינוך היא ההשקעה הטובה ביותר בעתיד."

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.