תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

מקיף אזורי עמי אסף (ז-ט)

-

דרום השרון

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

דרום השרון

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

חינוך התישבותי

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

ותיק מאוד

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

עינת לנדיס

מנהלת

אנו גאים בתהליכים המשמעותיים שהובלנו בבית החינוך, שהניבו שיפורים שבאו לידי ביטוי גם בתוצאות מבדקי ראמ"ה. בעקבות הממצאים, שמנו דגש על קידום הלמידה הדיגיטלית; הרחבנו את השימוש בכלים טכנולוגיים והטמענו פלטפורמות למידה חדשניות. ביצענו מספר מהלכים המגבירים את רלוונטיות ההוראה ועניין התלמידים/ות תוך למידה פעילה ומגוונת; פיתחנו מרחבי למידה חוץ-כיתתיים, שילבנו שיעורי בחירה והעשרה, פתחנו שתי מגמות לימוד חדשות בחט"ע וכיתה ייחודית חדשה בחט"ב. שיתופי פעולה חדשים עם "האולם - מרכז היזמות והחדשנות" והחווה החקלאית תרמו ליצירת חוויות למידה המחוברות לעולם האמיתי ולצרכים עכשוויים, והם מגבירים את הסקרנות והמוטיבציה של התלמידים/ות ללמוד ולהתפתח. צוות ההוראה המסור שלנו ממשיך להוביל תהליכים יצירתיים, תוך שילוב פרויקטים מבוססי מיומנויות וכישורים, המעצימים את חוויית הלמידה ומכינים את תלמידינו ותלמידותינו לאתגרי העתיד. ההשקעה המתמדת באקלים הבית ספרי מסייעת ביצירת סביבה תומכת ומוגנת המאפשרת לכל תלמיד/ה למצות את הפוטנציאל האישי שלו/ה. יזמנו מהלכים לחיזוק הקשרים בין התלמידים/ות לצוות החינוכי, מה שתורם לחיזוק תחושת השייכות והאחריות הקהילתית. הרחבנו את תוכניות המעורבות החברתית, והתלמידים/ות שלנו משתתפים ביוזמות חברתיות מגוונות, המתמקדות בתרומה לקהילה, במעורבות חברתית ובקידום פרויקטים התורמים לסביבה ולחברה.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

אורח חיים בריא

עלייה במאמצי בית הספר לעידוד אורח חיים פעיל ובריא

טיפוח מעורבות חברתית

עלייה במעורבות תלמידים בעשייה בבית הספר ובקהילה

יחסי מורים-תלמידים

עלייה בדיווחי התלמידים על יחסי קרבה ואכפתיות עם מוריהם

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.