תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

יסודי חדש

-

הוד השרון

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממלכתי

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

הוד השרון

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

מרכז

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

צעיר

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

אורית רון

מנהלת בית הספר

בשנה החולפת, לאור ההערכה המעמיקה שבוצעה בבית ספרנו על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה), יזמנו תהליכי שינוי משמעותיים המשלבים את חזון "אדם - עולם" שבליבת העשייה שלנו. יישמנו גישה אג'ילית שהובילה לפיילוטים ממוקדים בתחום ההוראה, בהם התנסינו בדרכים חדשות לפיתוח אוטונומיה ומוטיבציה פנימית בקרב תלמידינו. תהליכי הערכה מעצבת שבוצעו בסיום כל פיילוט אפשרו לנו לדייק ולשפר את השיטות, תוך התאמתן לצרכים המשתנים של התלמידים והקהילה. השקענו רבות בהעצמת המורים, מתוך ראייתם כסוכני שינוי מרכזיים, ושילבנו עקרונות של משחוק ויצירתיות, מתוך מטרה לחזק את תחושת המסוגלות והחוזקות האישיות של כל תלמיד. חשוב להזכיר את האתגרים הייחודיים של בית הספר. עם סיום תהליך הצמיחה של בית הספר השנה, אנו מתמודדים עם אתגר ייחודי של קליטת צוות חדש המגיע מדי שנה. תהליך זה, המאפיין את התפתחותו של בית ספר צומח, דורש מאיתנו השקעה מתמשכת במיסוד פרקטיקות מיטביות להוראה ולמידה. לצד טיפוח תחושת שייכות ומקצועיות בקרב המורים החדשים, אנו פועלים ליצירת תרבות ארגונית שמצמיחה סוכני שינוי מתוך הצוות החינוכי עצמו. תהליך זה מאפשר לנו לשמר גמישות וחדשנות פדגוגית, תוך חיזוק יסודות החזון שלנו – אנושיות, עצמאות ויצירתיות – במרחב הלמידה והעשייה החינוכית היומיומית.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.