תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

ישיבת ב"ע אדרת

-

בת ים

תעודת זהות

מה הוא המגזר המאפיין את רוב תלמידי בית הספר?

מגזר

יהודי

מה הוא מערך הפיקוח החינוכי של בית הספר?  בבתי ספר דוברי עברית הפיקוח נקבע על פי הזרם הדתי אליו משתייך המוסד

פיקוח

ממ"ד

מה היא העירייה או המועצה האזורית שבית הספר משויך אליה?

רשות

בת ים

המחוז הוא יחידת הדיווח המנהלית במשרד החינוך שתחת פיקוחה הפדגוגי נמצאה בית הספר. לרוב זהו המחוז הגיאוגרפי שבית הספר משויך אליו

מחוז

תל אביב

ותק נקבע על פי מספר שנות קיום בית הספר מייסודו. הוותק מסווג למספר רמות (10-0 צעיר ; 25-11 בינוני; 50-26 ותיק; 51 ומעלה ותיק מאוד)

ותק

ותיק מאוד

שדה השפה מקבץ את שדה המגזר לדוברי עברית ודוברי ערבית

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

הרקע החברתי-כלכלי של בית הספר מבוסס על חישוב הרקע החברתי-כלכלי של תלמידיו. החלוקה של בתי הספר לשלוש קבוצות רקע חברתי-כלכלי (נמוך, בינוני, גבוה) נקבעת לפי ממוצע מדד הטיפוח הבית ספרי (מדד שטראוס).

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך
מצב התשתיות נקבע על בסיס דיווחי תלמידים ומורים ומלמד באיזו מידה התשתיות ותנאי השהייה בבית הספר תקינים ומספקים. לפירוט התחומים הנבדקים ניתן לצפות מטה בנתוני ממד מצב התשתיות. סיווג בית הספר נקבע ביחס לבתי הספר הדומים לו.

מצב התשתיות

גבוה
נמוך
כמה תלמידים לומדים בבית הספר? (300-0 קטן; 600-301 בינוני; 900-601 גדול; 901 ומעלה גדול מאוד)

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך
ממוצע התלמידים בכיתה:

מה ממוצע התלמידים בכיתה רגילה, ללא כיתות חינוך מיוחד? סיווג למספר רמות על פי גודל (25-1 נמוך; 30-26 בינוני; 31 ומעלה גבוה)

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

הרב דוד מוסנג'ד

ראש הישיבה

בס"דחזון ישיבת בני עקיבא אדר"ת מושתת על הפסוק: "וטהר ליבנו לעובדך באמ"ת". כששלושת אבני היסוד שלנו הם: אהבה: חינוך לערכים, אהבה וחיים בשותפות. מצוינות: "בכל דרכך דעהו" - שאיפה למצוינות בכל תחום. תורה: בניית אישיות של עובד ה', מתוך חיבור עמוק לתורה וקיום המצוות.יסודות אלו של אהבה, מצוינות ותורה, הם נר לרגלינו ואנו משקיעים ופועלים בישיבה בדרכים מגוונות, כדי להנחיל חיבור והרגשת משפחתיות הן בקרב התלמידים והן בקרב הצוות, בכבוד הדדי לכל אדם באשר הוא. נוסף על כך היסוד של שאיפה למצוינות בכל תחום – ולאו דווקא בתחום הלימודי, כדי לחנך את התלמידים לשאוף לגדולה והתקדמות אישית וכללית. וכמובן הכל לפי דרכה של תורה, מתוך חיבור עמוק לקודש ולעבודת ה' בשמחה ובנעימות. שמחנו מאוד לראות בנתונים שפורסמו, את נקודות החוזק שלנו כישיבה ואת המקומות שעוד יש לנו לאן להתקדם בהם. אנו מודים לה' יתברך על כל הטוב שגמלנו, ומתוך עוונה ולימוד הנתונים, נמשיך יחד לשמר ולשפר, ללמוד ולהתקדם, לטובת התלמידים הנפלאים שאנו זוכים לחנך בישיבה.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.