תמונת מצב בית ספרית (תשפ"ג)

שחקים

-

אשדוד

תעודת זהות

מגזר

יהודי

פיקוח

ממ"ד

רשות

אשדוד

מחוז

דרום

ותק

צעיר

שפה

עברית

נקודת הפתיחה

רקע חברתי-כלכלי

גבוה
נמוך

מצב התשתיות

גבוה
נמוך

ממוצע תלמידים בכיתה

גבוה
נמוך

גודל בית הספר

גדול מאוד
קטן

מה עשינו?

כרמית חואקין

מנהלת

בי"ס "שחקים", בי"ס מדעי ליזמות חוקרת, חרט על דגלו מצוינות ערכית, לימודית ופיתוח פדגוגיה חדשנית. בית הספר מאמין בפוטנציאל הטמון בכל תלמיד ותלמידה ומספק לכל אחד ואחת את הכלים והתמיכה הדרושים כדי לממשו במלואו. הצוות החינוכי של ביה"ס עמל ושוקד על פיתוח דגמי הוראה-למידה חדשנית, יזמית וייחודית. העקרונות עליהם מושתת הלמידה והעשייה בביה"ס הם "יזמות חוקרת בכ"ח האושר": למידה בכל מקום, התנסות וחקר, למידה רב תחומית וטיפוח האושר תוך פיתוח מיומנויות רלוונטיות לאתגרי העתיד.בית הספר יוצר סביבה לימודית תומכת ומעודדת המאפשרת לכל תלמיד ותלמידה לצמוח ולהתפתח בקצב האישי, לגלות את העצמי, לפתח את הכישורים ולהגיע להישגים מעבר למצופה. בנוסף ביה"ס מעניק מערך מענים פרטניים רחב ע"י מורות להוראה מותאמת - מענים רגשיים וחברתיים להעצמה ולחיזוק הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות של כל תלמיד ותלמידה. בית ספר "שחקים" מעניק לכל אחד ואחת את ההזדמנות לפרוץ את גבולות היכולת, להגשים את החלומות, ליזום ולהשפיע.

סיכום מגמות מרכזיות

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לטובה לאורך השנים?

חוסן נפשי

עלייה בחוסן הנפשי של התלמידים

לפי דיווחי התלמידים, באילו תחומים נרשם שינוי בולט לרעה לאורך השנים?

ויסות רגשי

ירידה ביכולת הוויסות הרגשי של התלמידים

נתוני הממדים והתחומים של בתי ספר מובאים בהשוואה לבתי הספר הדומים להם. בממד שפת האם, המבוסס על מבחנים, מדובר בשפה (עברית/ערבית) וברקע חברתי-כלכלי (גבוה/בינוני/נמוך). בממדים אחרים, המבוססים על סקרים, קבוצת הדומים מבוססת על קבוצת הדומים מבוססת על שפה (עברית/ערבית) ושלב חינוך (יסודי/חט"ב/חט"ע).

למה חסר מידע?

המבחנים בשפת-אם נערכו בתשפ"ג בכלל בתי הספר, אך בסקרים השתתפו כשליש מבתי הספר. נראה שבית הספר השתתף בשנת תשפ"ג במבחני השפה, אך לא לקח חלק בסקרי התלמידים והמורים או לא הגיע לסף ההשבה הנדרש לדיווח. מכאן, שאין לנו נתונים ביחס לרמת המיומנויות, מצב האקלים ומרחבי העשייה בו. כאשר יידגם בית הספר לסקרים או יבחר להשתתף בהם מיוזמתו, יתווספו לכאן הנתונים. בממד שפת האם מופיעים הישגי בית הספר ביחס לקבוצת הדומים שלו, שנקבעה בהתאם לשפת הלימוד ורקע חברתי-כלכלי.

רוצה לדעת עוד?

ריכזנו לך את כל תוצאות ההערכה החיצונית שביצענו בתשפ"ג במקום אחד, כדי לאפשר גם לך לצלול לתוך הנתונים ולהפיק מהם מסקנות.