מדד 5

אלימות ומוגנות

שיעור התלמידים המדווחים שהיו מעורבים באירוע אלימות פיזי או מילולי שפגע בהם.

התוצאה

15%

המדידה מבוססת על סקר התלמידים השנתי של ראמ"ה, בו השתתפו 230,751 תלמידים בשנת תשפ"ג (2022/2023). הסקר כלל שבעה היגדים של מקרי אלימות שונים, החל מ"מישהו השתמש ברשתות החברתיות כדי לפגוע בי" (7%), דרך "הטילו עלי חרם" (4%) ועד "מישהו נתן לי מכות או סטירות או בעיטות כדי לפגוע בי" (13%). הנתון מבוסס על ממוצע ההסכמה של התלמידים לשבעת ההיגדים. בשנת תשפ"ב (2021/2022) עמד הממוצע על 14% (פער נמוך מהנדרש לצורך הגדרת שינוי מובהק בנתון).

אין נתון להשוואה

אין נתונים

ירידה בהשוואה לעבר

ירידה

שיפור ביחס לעבר

עלייה

עלייה בהשוואה לעבר

עלייה

ירידה בהשוואה לעבר

ירידה

אין שינוי ביחס לעבר

ללא שינוי

חשוב לדעת

בולטים לטובה
תלמידי תיכון
בדואי בדרום
דוברי ערבית
בולטים לרעה
חינוך מיוחד
תלמידי יסודי
איך בדקנו?

במסגרת סקר התלמידים השנתי, התבקשו התלמידים לדווח באיזו שכיחות התרחשו, בחודש שקדם למילוי השאלון, גילויי אלימות שונים כמו דחיפות, מכות, העלבות, הפצת שמועות, איומים והחרמות. בנוגע לכל היגד התבקשו התלמידים לבחור מתוך שלוש אפשרויות תשובה: (1) 'אף פעם', (2) 'פעם או פעמיים', (3) 'שלוש פעמים או יותר'. לצורכי הדיווח על הממצאים, סווגו המשיבים שציינו את אחד משני הערכים הגבוהים ביותר בסולם ('פעם או פעמיים' או 'שלוש פעמים ויותר') כמדווחים על האירוע. המדד חושב כממוצע של שיעור המדווחים על ההיגדים השונים בנושא.

לפי פילוחים

על פי תחומים

שיעור ההסכמה עם ההיגדים בסקר התלמידים העוסקים במעורבות באירועי אלימות:
בחודש האחרון מישהו מהתלמידים העליב אותי או קילל אותי או צחק עלי כדי לפגוע בי
35%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
בחודש האחרון מישהו מהתלמידים נתן לי מכות או סטירות או בעיטות כדי לפגוע בי
13%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
בחודש האחרון מישהו מהתלמידים הפיץ עליי שמועות או שקרים כדי לפגוע בי
15%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
בחודש האחרון הטילו עליי "חרם"
4%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
בחודש האחרון מישהו מהתלמידים השתמש ברשתות החברתיות כדי לפגוע בי (לדוגמה: העליב אותי, חסם אותי, הפיץ עליי שמועות או פרסם תמונה מעליבה שלי)
7%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
בחודש האחרון אחד התלמידים איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
7%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה
בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
25%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מיקום

על פי מבחנים

שפת-אם עברית, כיתה ד'

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

שפת-אם ערבית, כיתה ד'

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PIRLS: אוריינות קריאה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: מדעים

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: מתמטיקה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

PISA: אוריינות קריאה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

TIMSS: מתמטיקה

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

TIMSS: מדעים

אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגדר

שיעור הדיווח על מעורבות באירועי אלימות לפי מגדר:

בנות

13%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

בנים

17%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי שלב חינוך

שיעור הדיווח על מעורבות באירועי אלימות לפי שלבי חינוך (ה'-ו'; ז'-ט'; י'-י"א):

יסודי

20%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חטיבת ביניים

16%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חטיבה עליונה

9%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי רקע חברתי-כלכלי

שיעור הדיווח על מעורבות באירועי אלימות לפי רקע חברתי-כלכלי:

רקע חברתי-כלכלי נמוך

13%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

רקע חברתי-כלכלי בינוני

16%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

רקע חברתי-כלכלי גבוה

17%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגזר שפה

שיעור הדיווח על מעורבות באירועי אלימות לפי מגזר שפה:

עברית

17%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

ערבית

11%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי מגזר חינוך

שיעור הדיווח על דרכי הוראה ולמידה רלוונטיות לפי מגדר:

ממלכתי

16%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חמ"ד

17%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חרדי

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

חרדי (בנות בלבד)

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

דוברי ערבית

11%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

על פי בתי ספר

עלו

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

אין שינוי

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

ירדו

%
אין נתונים להשוואה
עלייה בהשוואה לעבר
ירידה בהשוואה לעבר
ללא שינוי
ללא שינוי משמעותי
אין נתונים להשוואה

מה מצאנו? 

נתוני אקלים וסביבה פדגוגית - דוח ארצי לשנה"ל תשפ"ב
למחקר המלא
נתוני הסקר הבית ספרי - דוח ארצי לשנה"ל תשפ"ג
למחקר המלא

מה כדאי להכיר?

תוצאות בתי הספר בהערכה חיצונית - תשפ"ג
לקריאה
ספר תוכניות העבודה הממשלתיות לשנת 2024
לקריאה

להורדת אקסל התוצאות המלא

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח.